Останки от гигантски птерозавър открити в щата Юта

Учените в понеделник разкриха неизвестен досега вид гигантски птерозавър, първите същества с гръбнак, способни да летят въз основа на собствената си сила.

Нито динозавър, нито птица, птерозаврите - по-често известни като птеродактили - се появяват през късния триаски период преди повече от 200 милиона години и командват първичните небеса, докато масивна космическа скала не се забива в Земята, унищожавайки динозаври и голяма част от формите на живот.

Новооткритият член на семейството, идентифициран чрез останки, открити

в североизточната част на щата Юта, има разпереност на крилете от 1,5 метра и 112 зъба, включително подобни на зъби резци, които са близо до края на муцуната му.

Една изпъкнала долна челюст подсказва за торбичка, подобна на тази на пеликана, може би за да натрупват нам риби и нищо неподозиращите малки влечуги.

"Те са деликатно оформени животни, които са построени за летене", каза Брук Брит, палеонтолог в Университета Бригъм Йънг в Юта и водещ автор на изследване в Nature Ecology & Evolution.

Caelestiventus hanseni - приблизително "небесен вятър" - вероятно са най-пълните останки от скелет на птерозавър, открити някога.

Останките са все още обгърнати от пясъчник, но учените са генерирали точни 3-D изображения и модели на всяка вкаменелост, използвайки сканираща технология./АФП