Curiosity изкара 2000 дни на Марс

Марсоходът Curiosity отбеляза вчера 2000-ят ден от работата му на Марс и този знаменателен ден той отбеляза с фотографиране на залежи от глина, която крие в себе си последните следи от океани на планетата, съобщи НАСА.

Curiosity, който е четвъртият роувър на НАСА, се приземи върху повърхността на Марс в кратера Гейл на 6 август 2012 година. Сложната процедура на кацането бе кръстена от учените и журналистите като „седемте минути на ужаса“. Марсоходът успешно изпъни основните задачи, поставени пред мисията му, откривайки следи от съществуването на топли пресноводни езера и реки на Марс, извърши и много други открития. Въпреки всичките технически проблеми, четвъртият роувър на НАСА, както и по-големият му брата Opportunity, работиха върху повърхността на Марс много по-дълго време, отколкото първоначално разчитаха учените – 2000 марсиански дни вместо 668 денонощия. През това време марсоходът измина 18,7 километра и се изкачи почти до върха на планината Шарп, чийто склонове в момента изучава.

Съгласно оценките на инженерния екип на Curiosity, плутониевите генератори за топлина и електричество ще работят още около 7-8 години, което ще му позволи да дочака спокойно кацането на следващия роувър на НАСА - марсоходът "Марс-2020". /БГНЕС