НАСА ще изследва Марс с минивертолети

Това е изследователската сонда InSight, която преди седмица излетя за Марс с ракетата Atlas V. Следващите няколко месеца сондата ще проучва / БГНЕС

НАСА планира да премине към използване на минивертолети на Марс по време на мисия за изследване на планетата през 2021 година, гласи съобщение на американската космическа агенцията.

„НАСА има славна история на откритията… Вертолетът има в бъдеще потенциал в науката, откритията и изследователските мисии на Марс“, твърди директорът на агенцията Джим Брайденстайн.

Според изчисленията в атмосферата на Марс винтът на устройството, което ще тежи 1,8 кг, може да развива скорост до 3000 оборота в минута, което е 10 пъти повече от скоростта на вертолетите на Земята.

Специалистите на агенцията и са изпробвали устройството в продължение на четири години. Ако плановете на управлението се осъществят, САЩ ще станат първата държава в света, която ще започне полети на летателни апарати, които са по-тежки от въздуха на друга планета. /ТАСС